سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و شنید مردى دنیا را نکوهش مى‏کند فرمود : ] اى نکوهنده جهان ، فریفته به نیرنگ آن ، به ژاژهایش دلباخته و به نکوهشش پرداخته . فریفته دنیایى و سرزنشش مى‏نمایى ؟ تو بر دنیا دعوى گناه دارى ، یا دنیا باید بر تو دعوى کند که گنهکارى ؟ دنیا کى سرگشته‏ات ساخت و چسان به دام فریبت انداخت ؟ با خفتنگاههاى پدرانت که پوسیدند ؟ یا با خوابگاههاى مادرانت که در خاک آرمیدند ؟ چند کس را با پنجه‏هایت تیمار داشتى ؟ و چند بیمار را با دستهایت در بستر گذاشتى ؟ بهبود آنان را خواهان بودى ، و دردشان را به پزشکان مى‏نمودى . بامدادان ، که دارویت آنان را بهبودى نداد ، و گریه‏ات آنان را سودى . بیمت آنان را فایدتى نبخشید ، و آنچه خواهانش بودى به تو نرسید ، و نه به نیرویت بیمارى از آنان دور گردید . دنیا از او برایت نمونه‏اى پرداخت ، و از هلاکتجاى وى نمودارى ساخت . دنیا خانه راستى است براى کسى که آن را راستگو انگاشت ، و خانه تندرستى است آن را که شناختش و باور داشت ، و خانه بى نیازى است براى کسى که از آن توشه اندوخت ، و خانه پند است براى آن که از آن پند آموخت . مسجد محبان خداست ، و نمازگاه فرشتگان او ، و فرود آمد نگاه وحى خدا و تجارتجاى دوستان او . در آن آمرزش خدا را به دست آوردند و در آنجا بهشت را سود بردند . چه کسى دنیا را نکوهد حالى که بانگ برداشته است که جدا شدنى است ، و فریاد کرده است که ناماندنى است ، گفته است که خود خواهد مرد و از مردمش کسى جان به درنخواهد برد . با محنت خود از محنت براى آنان نمونه ساخت ، و با شادمانى‏اش آنان را به شوق شادمانى انداخت . شامگاه به سلامت گذشت و بامداد با مصیبتى جانگداز برگشت ، تا مشتاق گرداند و بترساند ، و بیم دهد و بپرهیزاند . پس مردمى در بامداد پشیمانى بد گوى او بودند و مردمى روز رستاخیز او را ستودند . دنیا به یادشان آورد ، و یادآور شدند . با آنان سخن گفت و گفته او را راست داشتند . و پندشان داد ، و از پند او بهره برداشتند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :47
کل بازدید :169371
تعداد کل یاداشته ها : 68
103/2/7
12:21 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
بچه های سمپاد یزد[0]
سلام خدا بزرگتر از همه معبودهای تصنعی است. دیدیم که برخی سمپادی ها زیادی ادعا دارند، بیش از اونچه که هستند. دیدیم برخیاشون خیلی از انقلاب طلبکارند، بدون اینکه کار به درد بخوری برای کشور کرده باشند. تصمیم گرفتیم ما هم با تلاش و جدیت وارد عرصه شویم تا اونها و بقیه بچه های سمپادی و نمونه ای و شاهدی بدونند که بچه های امام و انقلاب همه جا مهیای نبرد نرم و سخت هستند. شعارهای اصلی ما: مطالعه و تفکر، سپس قضاوت/ غربگرایی و سیاسی کاری، هرگز/ اسلام گرایی و سیاست دانی، همیشه/ ادعای بی دلیل و استکبار و غرور، ممنوع/ دشمن شناسی و غرب شناسی،مداوم و دقیق.

خبر مایه

الحمدلله اردوهای نخبگانی استان یزد در تابستان 1392 انجام شد. کم کم تلاش می کنیم که در این وبلاگ صوت و تصویر و متن مطالب مطروحه و نظرات و نوشته ها و یادداشت های شرکت کنندگان در این اردو را در وبلاگ قرار دهیم. این پست به ریز برنامه های اردوی تاریخ معاصر (اولی الابصار) مخصوص دانش آموزان نخبه اختصاص دارد: 

*برنامه های روز اول: استقرار در اردوگاه - برنامه استخر و و رزش- افتتاحیه- اهمیت نقشه خوانی و جغرافیا در فهم عمیق تاریخ

*برنامه های روز دوم: روش شناسی جریان شناسی تاریخ معاصر- جریان شناسی سیاسی معاصر- ورزش- گعده و مباحثه- پرسش وپاسخ- شبی با شهدا

*برنامه های روز سوم: نگاهی اجمالی به تاریخ انبیا(علیهم السلام) - آشنایی با طب اسلامی و دانشمندان مسلمان در تمدن اسلامی- نظریه ولایت فقیه در تاریخ شیعه-  ورزش و نشاط- گعده و مباحثه- نقد و تحلیل سینمای آخرالزمانی

*برنامه های روز چهارم: نقش سازمان فراماسونری در تاریخ معاصر ایران و جهان- کلیات تاریخ اسلام تا معاصر - استخر و ورزش - گعده و مباحثه-  تاریخ امیرالمومنین علیه السلام در آینه نهج البلاغه و هئیت توسل به معصومین علیهم السلام 

*برنامه های روز پنجم: تاریخ صفویه- تاریخ قاجاریه- تاریخ پهلوی- گعده و مباحثه- اختتامیه و جمع بندی و آینده نگری- حرکت به یزد

--فرم های نظرسنجی اردوی تاریخ معاصر(اولی الابصار): فرم اول  -  فرم دوم

این پست اختصاص دارد به: ریزبرنامه های اردوی سکولاریسم در نظام تعلیم و تربیت(طلیعه معرفت) که بحمدالله خاص طلاب و دانشجویان نخبه استان یزد در دو سطح مقدماتی و تکمیلی از 27 مردا د تا اول شهریور 1392 اجرایی شد: لطفا برای گرفتن سین دقیق برنامه ها در دو سطح اینجا را کلیک کنید. 

*برنامه های روز اول: افتتاحیه - درس اخلاق - سیره شهدا- گعده و مباحثه- مفهوم شناسی سکولاریسم - فلسفه اخلاق سکولار

*برنامه های روز دوم: قرآن وسکولاریسم - مقایسه طب سنتی و پزشکی سکولار- حرم مطهر- گعده و مباحثه- برخورد ما با سکولاریته- گلزار شهدا

*برنامه های روز سوم: جامعه سازی سکولار و جامعه سازی توحیدی - از سکولاریسم در روش تا سکولاریسم در مفاهیم- گعده و مباحثه- از مدیریت علم سکولار تا مدیریت علم دینی - پیاده روی به سمت مسجد مقدس جمکران

*برنامه های روز چهارم: لوازم تولید علم - نقد و بررسی اشکالات مکتب تفکیک به روش فلسفی- نقد سکولاریسم در نظام سیاسی با نگاهی به نظریه ولایت فقیه- بازدید از دایره المعارف علوم عقلی- توصیف نظام تعلیم و تربیت غرب و وضعیت آرمانی اسلامی- عقلانیت دین و چالش های فرا رو- سبک زندگی دینی

*برنامه های روز پنجم:  تاریخ تعلیم و تربیت- اسلام آمریکایی- اروپایی در سینمای سکولار- تاثیر معماری و شهرسازی بر ارتباطات همسایگی - گعده و مباحثه- خدازدایی به مثابه زمینه ساز سکولاریسم در هالیود - ماده گرایی و دنیاگروی در نهج البلاغه- شرکت در دعای کمیل

*برنامه های روز ششم: مقایسه انتقادی جریانات تولید علم در ایران معاصر- تاریخ در نگاه نهج البلاغه - جریان شناسی سکولاریسم در سیاست ایران معاصر

 - شرکت در نماز جمعه شهر مقدس قم- اختتامیه با حضور استاد حجه الاسلام دکتر مرتضی آقا تهرانی و موضوع اخلاق اسلامی و سبک زندگی سکولار

 

-- منشور روحانیت امام خمینی(فریادی علیه سکولاریسم متحجر وروشنفکرنما) لطفا اینجا را کلیک کنید

-- نامه حضرت امام روح الله الموسوی الخمینی به گورباچف لطفا اینجا را کلیک کنید

-- جزوه گزیده مطالبات مقام معظم رهبریاز طلاب جوان لطفا اینجا را کلیک کنید

 -- جزوه سکولاریسم در بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب حفظه الله تعالی لطفا اینجا را کلیک کنید

-- جزوه مبانی سکولاریسم از دیدگاه آیه الله جوادی آملی  لطفا اینجا را کلیک کنید

-- جزوه مبانی وریشه های سکولاریسم  لطفا اینجا را کلیک کنید

-- دانلود فایلGIF نقشه های تاریخی ایران درطول تاریخ5000ساله لطفا کلیک کنید وصبرکنیدتا فایل کاملا دانلود شود

-- بنری از سخنان رهبر حکیم انقلاب در نقد سکولاریسم با ظاهر حوزوی- دینی لطفا اینجا را کلیک کنید

-- بنری از سخنان امام خمینی در نقد سکولاریسم با ظاهری دینی-فقهی لطفا اینجا را کلیک کنید

--دانلود گزارش تصویری اردوی طلیعه حکمت؛ 1391؛ با عنوان علم تمدن ساز از این آدرس